החשיבות של מעורבות עורך דין תאונות דרכים

החשיבות של מעורבות עורך דין תאונות דרכים

למרבה הצער, במדינת ישראל מתרחשות מדי שנה תאונות דרכים לא מעטות ובכלל זה גם תאונות דרכים קטלניות שגובות את חייהם של נהגים והולכי רגל, ברגע טראגי אחד. תיקים משפטיים הנסובים סביב תאונות דרכים לנצח יהיו תיקים מורכבים וסבוכים, שהטיפול בהם גוזל זמן רב ממערכת המשפט ולמעשה מכל המעורבים: גם אם הדברים לכאורה ברורים כשמש ונראה שאשמת הנהג בתאונה אינה מוטלת בספק, עדיין לא ניתן לדעת כמה זמן ימשך המשפט והאם אכן בית המשפט יגזור על הנאשם את גזר הדין החמור ביותר האפשרי.

ובכל זאת, ישנם לא מעט אנשים המעורבים בתאונות דרכים שמגיעות בסופו של דבר לדיון משפטי, שבוחרים לנהל את ענייניהם בעצמם, ללא ליווי מקצועי של עורך דין תאונות דרכים ועל כך יש להצר. כדי לסבר את האוזן בנוגע למורכבות הנושא ולחשיבות העליונה שיש לשכירת שירותיו של עורך דין תאונות דרכים בשלב כמה שיותר מוקדם בתהליך, כתבנו עבורכם את המאמר שלפניכם.

מה היא העלות של ייצוג נפגעי תאונות דרכים?

אחת הסיבות בגינן מדי שנה נפגעים רבים לא פונים לעורך דין מקצועי לצורך ייצוג משפטי, נוגעת לכך שהם חוששים שיצרכו לשלם סכומי עתק עבור הייצוג המשפטי. ישנם אף כאלה החוששים מפני מצב עגום שבו לא יזכו לקבל פיצויים ויאלצו לשלם בכל זאת לא מעט כסף שידם אינה משגת, לעורך הדין שסיפק להם שירות. זה המקום להרגיע ולציין כי בכל מקרה, אדם שנפגע בתאונת דרכים לא נדרש לשלם לעורך הדין כל תשלום שהוא בזמן פתיחת התיק.

זאת כיוון שבתיקי תאונות דרכים, תשלום שכר הטרחה לעורך הדין משולם רק כשהלקוח מקבל את כספי הפיצויים. מעבר לזה, אין לנפגעי תאונות הדרכים כל סיבה לחשוש מפני תשלום מופרז, שכן גובה שכר הטרחה במקרים אלה נקבע בחוק: במקרה שבו התיק הסתיים בפשרה עוד לפני שהוגשה לבית המשפט תביעה, יעמוד שכר הטרחה של עורך הדין על שמונה אחוז מכספי הפיצויים בתוספת מע"מ.

לעומת זאת במקרים שבהם התיק הסתיים בפשרה רק לאחר שהוגשה תביעה משפטית, יעמוד שכר הטרחה על 11% בתוספת מע"מ ובמקרים שבהם התיק הסתיים רק לאחר מתן פסק דין, יעמוד שכר הטרחה על 13 אחוז בתוספת מע"מ.

האם יש טעם להגיש תביעה לקבלת פיצוי אם ברור לחלוטין שהתאונה באשמתי?

רבים לא יודעים זאת, אבל לפי החוק הישראלי, באפשרות האחראי לתאונה להגיש גם כן תביעה לקבלת פיצויים, במקרה שבו נגרמו לו נזקי גוף. סוגיית האשם בתאונה רלוונטית כשמדובר בנזקי הרכוש שנגרמו לרכבים המעורבים, אבל גם אם הנהג הפוגע שהיה אחראי באופן מלא לתאונה נהג בגילופין, גם אם לא ציית לחוקי התעבורה וגם אם נהג ברשלנות, עדיין באפשרותו להגיש תביעה ולזכות בפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לו במהלך התאונה.

האם מאוחר מדי להגיש תביעה בגין תאונת דרכים שהתרחשה לפני שש שנים?

תקופת ההתיישנות על תביעות בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים נמשכת שבע שנים מיום התאונה. אי לכך אין כל סיבה שלא להגיש תביעה, גם אם התאונה התרחשה לפני שש שנים. מעבר לכך, במקרים רבים ימליצו לנפגע שלא למהר ולהגיש תביעה לקבלת פיצויים וזאת כיוון שהפגיעה הפיזית יכולה להתבסס רק לאחר שנה ואף יותר. את התביעה מומלץ להגיש רק כשמצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע כבר ברור לחלוטין ולא צפוי עוד להשתנות במידה ניכרת.

אם למשל הייתם מעורבים בתאונת דרכים לפני כשנה וחצי ואתם עדיין נמצאים בשלבי השיקום ועוברים לדוגמא ניתוחים או טיפולי פיזיותרפיה, טוב תעשו אם תצרו קשר עם עורך דין, אך זה האחרון ימליץ לכם להתאזר בסבלנות ולהימנע עדיין מהגשה של תביעה. כלל זה אינו חל על קטינים: במקרה של קטין שנפגע בתאונת דרכים, ספירת שבע השנים עד להתיישנות לא מתחילה ממועד התאונה, אלא מהגיעו של הקטין לגיל 18, כלומר רק בגיל 25. אי לכך, אם לדוגמה הנפגע היה בן 11 ביום התאונה, תקופת ההתיישנות שלו תסתיים רק כעבור 14 שנים.

באיזה שלב מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים?

השלב הנכון שיש לפנות בו לעורך דין תאונות דרכים הוא השלב המוקדם ביותר האפשרי. לצערנו, נפגעים רבים לא טורחים ליצור קשר עם עורך דין סמוך למועד התאונה וכך מאבדים זמן יקר. הסברנו כי את התביעה ניתן להגיש גם מספר שנים לאחר מועד התאונה. יחד עם זאת, ישנם לא מעט צעדים שיש לעשות סמוך ככול האפשר למועד התאונה. אחד החשובים שבהם הוא פנייה לאבחון רפואי, תוך מתן עדיפות לפינוי מהיר לחדר מיון ממקום התאונה.

את כל המידע בנוגע לפעולות שיש לבצע באופן מידי וללא דיחוי על מנת שניתן יהיה להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה ולמקסם את סכום הפיצויים, יש לקבל כמובן מעורך דין המתמצא בתחום ושוב – כמה שיותר מוקדם.

האם ניתן לקבל פיצויים מוקדמים, לפני שהטיפול בתיק הסתיים?

לא אחת קורים מקרים שבהם אדם שמפרנס את משפחתו נפגע בתאונת דרכים ומאבד את יכולת ההשתכרות שלו. במקרים מעין אלה, ישנה אפשרות להגיש בקשה מיוחדת לתשלום תכוף. בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ישנו מנגנון של תשלומים מוקדמים על חשבון הפיצויים. מן הסתם מנגנון זה נכנס לתמונה רק במקרים חריגים שבהם הנפגע איבד את יכולת ההתפרנסות שלו ואינו מרוויח כסף, בזמן שהוא נדרש להוצאות מחיה והוצאות רפואיות שאין ביכולתו לעמוד בהן. מטבע הדברים לא כל בקשה שכזו אכן מתקבלת ולפיכך גם כאן נדרשת מעורבות של עורך דין מקצועי.

לקבלת פרטים נוספים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציגי השירות של משרד עורכי דין נסים את כהן ניסן, בטלפון מספר 04-8512612 (במקרים דחופים בלבד ניתן להתקשר לטלפון מספר 050-5518518).

כתיבת תגובה